Cel projektu: | Celem głównym projektu jest realizacja programów kształcenia i ich dostosowanie do potrzeb społeczno-gospodarczych na poziomie krajowym i regionalnym, ukierunkowanych na wyposażenie studentów kierunków: farmacja, biotechnologia, analityka medyczna Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Medycyny Laboratoryjnej w Sosnowcu, kierunków lekarskiego i ratownictwo medyczne Wydziału Lekarskiego w Katowicach, kierunków: fizjoterapia, położnictwo, pielęgniarstwo Wydziału Nauk o Zdrowiu w Katowicach w praktyczne umiejętności, a także podniesienie kompetencji osób uczestniczących w procesie edukacji na poziomie wyższym w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju oraz wsparcie informatycznych narzędzi zarządzania uczelniami, tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych i zarządzanie informacją w celu doskonalenia jakości kształcenia. W ramach projektu zaplanowano m.in.: - Zakup symulatora wirtualnej rzeczywistości - ratownictwo medyczne - LPR - do wykorzystania w trakcie zajęć ze studentami. Celem projektu jest symulacja działań realizowanych w miejscu katastrofy związanej z wezwaniem śmigłowca LPR.
- Zakup symulatora wirtualnej rzeczywistości - pracownia chemiczna - do wykorzystania w trakcie zajęć ze studentami. Celem projektu jest dostarczenie narzędzi umożliwiających symulowanie działań realizowanych w pracowni chemicznej.
- Organizację zajęć warsztatowych z obszaru kompetencji komunikacyjnych w relacji pielęgniarka/pacjent, pielęgniarka/rodzina/opiekunowie pacjenta, praca w zespole interdyscyplinarnym oraz wykonanie zadań praktycznych z obszaru kompetencji zawodowych, w tym udział pielęgniarki w Kompleksowej Ocenie Geriatrycznej realizowanych w formie projektowej, a także wizyt studyjnych studentów w placówkach opieki geriatrycznej.
- Wdrożenie narzędzi umożliwiających przejrzystą, kompleksową obsługę procesu rekrutacji, prowadzenia dokumentacji i rozliczania efektów szkoleń dla wszystkich odbiorców działań rozwojowych Uczelni (System Obsługi Szkoleń i Programów Rozwojowych SUM).
- Wprowadzenie w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach skutecznych rozwiązań dotyczących bezpiecznego zarządzania dostępem do pomieszczeń, ze szczególnym uwzględnieniem laboratoriów, pomieszczeń aparaturowych, miejsc przetwarzania danych, oraz pomieszczeń, w których znajdują się substancje chemiczne (system elektronicznych portierni).
- Wdrożenie narzędzi obiektywnej i przeprowadzanej w czasie rzeczywistym oceny jakości prowadzonych wykładów dydaktycznych oraz obsługi administracyjnej studenta. Wyniki pozyskiwane z systemu będą stanowić podstawę do analiz oraz poprawy jakości i sposobów kształcenia (elektroniczna ocena satysfakcji studenta).
Grupy docelowe projektu w liczbach:- 160 studentów/studentek studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, kierunków lekarskiego oraz ratownictwa medycznego.
- 120 studentów/studentek farmacji, 40 studentów/studentek biotechnologii oraz 80 studentów/studentek analityki medycznej.
- Studenci/studentki kierunków fizjoterapia, pielęgniarstwo, położnictwo; liczba studentów – 300 osób.
- 90 studentów/studentek studiów stacjonarnych pielęgniarstwa na Wydziale Nauk o Zdrowiu w Katowicach.
- Wszyscy pracownicy Uniwersytetu:
- liczba pracowników korzystających z systemu: 500 osób,
- liczba studentów, którzy skorzystają z systemu: 3000 osób.
|