Zintegrowane Programy Uczelni na rzecz Rozwoju Regionalnego

50%

logotypy programu POWER

Zintegrowane Programy Uczelni na rzecz Rozwoju Regionalnego

Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Numer projektu:POWR.03.05.00-00-ZR13/18
Wartość projektu:5 575 451,70 zł
Wartość dofinansowania:5 408 188,13 zł
Okres realizacji projektu:od 01.04.2019 r. do 31.12.2023 r.
Cel projektu:

Celem głównym projektu jest realizacja programów kształcenia i ich dostosowanie do potrzeb społeczno-gospodarczych na poziomie krajowym i regionalnym, ukierunkowanych na wyposażenie studentów kierunków: farmacja, biotechnologia, analityka medyczna Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Medycyny Laboratoryjnej w Sosnowcu, kierunków lekarskiego i ratownictwo medyczne Wydziału Lekarskiego w Katowicach, kierunków: fizjoterapia, położnictwo, pielęgniarstwo Wydziału Nauk o Zdrowiu w Katowicach w praktyczne umiejętności, a także podniesienie kompetencji osób uczestniczących w procesie edukacji na poziomie wyższym w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju oraz wsparcie informatycznych narzędzi zarządzania uczelniami, tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych i zarządzanie informacją w celu doskonalenia jakości kształcenia.

W ramach projektu zaplanowano m.in.:

  • Zakup symulatora wirtualnej rzeczywistości - ratownictwo medyczne - LPR - do wykorzystania w trakcie zajęć ze studentami. Celem projektu jest symulacja działań realizowanych w miejscu katastrofy związanej z wezwaniem śmigłowca LPR.
  • Zakup symulatora wirtualnej rzeczywistości - pracownia chemiczna - do wykorzystania w trakcie zajęć ze studentami. Celem projektu jest dostarczenie narzędzi umożliwiających symulowanie działań realizowanych w pracowni chemicznej.
  • Organizację zajęć warsztatowych z obszaru kompetencji komunikacyjnych w relacji pielęgniarka/pacjent, pielęgniarka/rodzina/opiekunowie pacjenta, praca w zespole interdyscyplinarnym oraz wykonanie zadań praktycznych z obszaru kompetencji zawodowych, w tym udział pielęgniarki w Kompleksowej Ocenie Geriatrycznej realizowanych w formie projektowej, a także wizyt studyjnych studentów w placówkach opieki geriatrycznej.
  • Wdrożenie narzędzi umożliwiających przejrzystą, kompleksową obsługę procesu rekrutacji, prowadzenia dokumentacji i rozliczania efektów szkoleń dla wszystkich odbiorców działań rozwojowych Uczelni (System Obsługi Szkoleń i Programów Rozwojowych SUM). 
  • Wprowadzenie w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach skutecznych rozwiązań dotyczących bezpiecznego zarządzania dostępem do pomieszczeń, ze szczególnym uwzględnieniem laboratoriów, pomieszczeń aparaturowych, miejsc przetwarzania danych, oraz pomieszczeń, w których znajdują się substancje chemiczne (system elektronicznych portierni).
  • Wdrożenie narzędzi obiektywnej i przeprowadzanej w czasie rzeczywistym oceny jakości prowadzonych wykładów dydaktycznych oraz obsługi administracyjnej studenta. Wyniki pozyskiwane z systemu będą stanowić podstawę do analiz oraz poprawy jakości i sposobów kształcenia (elektroniczna ocena satysfakcji studenta).
Grupy docelowe projektu w liczbach:
  • 160 studentów/studentek studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, kierunków lekarskiego oraz ratownictwa medycznego.
  • 120 studentów/studentek farmacji, 40 studentów/studentek biotechnologii oraz 80 studentów/studentek analityki medycznej.
  • Studenci/studentki kierunków fizjoterapia, pielęgniarstwo, położnictwo; liczba studentów – 300 osób.
  • 90 studentów/studentek studiów stacjonarnych pielęgniarstwa na Wydziale Nauk o Zdrowiu w Katowicach.
  • Wszyscy pracownicy Uniwersytetu:
    • liczba pracowników korzystających z systemu: 500 osób,
    • liczba studentów, którzy skorzystają z systemu: 3000 osób.
   

Zapraszamy na stronę projektu: https://zpuregionalne.sum.edu.pl

© Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, Portal SUM