SUM rozpoczyna innowacyjny projekt „NurseFormers – Pielęgniarka Przyszłości”

50%
01 sie 2024

Z przyjemnością informujemy o rozpoczęciu realizacji projektu „NurseFormer – Pielęgniarka Przyszłości” (nr FERS.01.05-IP.08-0296/23), współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego. Jego najważniejszym celem jest modernizacja edukacji pielęgniarskiej poprzez wprowadzenie nowoczesnych technologii, takich jak wirtualna rzeczywistość (VR) i sztuczna inteligencja (AI). Te innowacyjne rozwiązania pozwolą na stworzenie realistycznego i bezpiecznego środowiska edukacyjnego, co podniesie standardy nauczania na kierunku pielęgniarstwo. Projekt obejmuje także rozwój oferty edukacyjnej oraz podniesienie kompetencji zarówno studentów, jak i kadry dydaktycznej.

Projekt, którego wartość wynosi 2 410 171,66 zł, z czego 2 337 866,51 zł pochodzi z funduszy UE, będzie realizowany do 30 września 2028 roku.

Projekt „NurseFormers – Pielęgniarka Przyszłości” stanowi kluczowy krok w unowocześnianiu kształcenia na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Dzięki wdrożeniu nowoczesnych technologii i innowacyjnych metod dydaktycznych, takich jak wirtualna rzeczywistość (VR) i grywalizacja, projekt ten dostosowuje program nauczania do najnowszych standardów w edukacji medycznej. Wprowadzone innowacje umożliwią lepsze przygotowanie przyszłych absolwentów SUM do pracy w dynamicznie zmieniającym się sektorze opieki zdrowotnej, zapewniając im nie tylko solidną wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne umiejętności niezbędne w nowoczesnej medycynie.

Działania w ramach projektu:

1. Modyfikacja sposobów nauczania na kierunku pielęgniarstwo 

Wprowadzenie elementów grywalizacji do przedmiotu "Anatomia" z użyciem aplikacji „Body Wars” oraz do przedmiotu „Podstawy Pielęgniarstwa” dzięki trenażerowi VR „Nurse Helper”. Narzędzia te umożliwią studentom SUM rozwiązywanie wirtualnych przypadków medycznych, przeprowadzanie badań diagnostycznych i stawianie diagnoz w czasie rzeczywistym, co przyczyni się do zdobycia przez nich praktycznej wiedzy medycznej oraz podniesie ich umiejętności korzystania z technologii informatycznych w edukacji.

2. Realizacja dodatkowych elementów kształcenia dla studentów 

Zajęcia fakultatywne obejmujące zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, kursy z wykorzystaniem symulatora niepełnosprawności w VR, które uczą o ograniczeniach i potrzebach osób niepełnosprawnych oraz interaktywne warsztaty cyfrowe dotyczące opieki nad pacjentem, wspomagane przez mobilną aplikację „Human Care - diagnostyka i opieka”.

3. Działania zmierzające do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki

Organizacja szkoleń z e-learningu dla kadry dydaktycznej oraz realizacja programu pilotażowego z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w 16 szkołach ponadpodstawowych. Celem tych działań jest przeprowadzenie warsztatów i wykładów online, które będą promować kierunek pielęgniarstwa i zachęcać uczniów do kontynuowania edukacji w tym kierunku.

4. Rozwój kompetencji kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia przyszłych pielęgniarek

Szkolenia mające na celu podniesienie umiejętności cyfrowych związanych z nowoczesnymi metodami nauczania, w tym VR i e-learningiem oraz warsztaty z zakresu komunikacji i wspierające rozwój umiejętności związanych z zieloną transformacją, w tym metodologii obliczania śladu węglowego.

Informacja o możliwości zgłaszania niezgodności z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON)

Osoby fizyczne, w tym uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele, a także instytucje zaangażowane we wdrażanie funduszy Unii Europejskiej oraz organizacje społeczne (stowarzyszenia, fundacje), mogą zgłaszać podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON".

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON można przekazywać do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej. Każde zgłoszenie zostanie uznane za przekazane w formie pisemnej.


Dane wysyłającego:
Dominika Kardynał

Najnowsze wiadomości
© Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, Portal SUM