19 listopada br., podczas Konferencji Liderzy Zarządzania Uczelnią LUMEN 2019 w Warszawie, Zastępca Kanclerz Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach mgr inż. Izabella Krzak odebrała nagrodę dla Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach w Konkursie LUMEN 2019 na najlepiej zarządzane przedsięwzięcia i projekty w szkolnictwie wyższym.
Spośród 73 zgłoszeń Kapituła Konkursu wybrała najlepsze projekty w trzech kategoriach: rozwój, zarządzanie, współpraca. W pierwszej z nich doceniła projekt: „Centrum symulacji medycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach odpowiedzią na potrzeby współczesnej edukacji medycznej”.
- Bardzo się cieszę, że spośród wielu dobrych praktyk realizowanych przez uczelnie wyższe w kraju, Kapituła Konkursu, której pracom przewodniczył Prof. Jerzy Woźnicki, Prezes Fundacji Rektorów Polskich, uznała działania Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach za jedne z najlepszych. W kategorii, w której oceniano projekty i przedsięwzięcia realizowane w ramach strategicznego rozwoju uczelni, nagrodzono SUM w Katowicach oraz Akademię Leona Koźmińskiego – mówi mgr inż. Izabella Krzak, Lider projektu.
W ramach projektu Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER) rozbudowano bazę dydaktyczną SUM o Centrum Symulacji Medycznej w Zabrzu oraz Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej przy ul. Medyków 12D w Katowicach.
- Realizowany od 2016 roku projekt przynosi ogromne korzyści dla kadry akademickiej i studentów. Centra symulacji medycznej zostały wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt – trzynaście zaawansowanych symulatorów pacjenta oraz ponad sto fantomów i modeli szkoleniowych. W takich warunkach studenci mają możliwość wielokrotnego przećwiczenia istotnych procedur medycznych, które będą stosować w pracy zawodowej. Tutaj mogą uczyć się na błędach, które nie zagrażają bezpieczeństwu pacjentów – mówi mgr inż. Izabella Krzak, Lider projektu.
Dzięki projektowi zwiększyła się liczba zajęć praktycznych prowadzonych w warunkach symulowanych na kierunkach lekarskim, lekarsko-dentystycznym, pielęgniarstwie i położnictwie. Zrealizowano również szereg kursów, szkoleń kształtujących tzw. umiejętności miękkie, w których uczestniczyli studenci i kadra akademicka. Projekt pozwolił również na wdrożenie egzaminów typu OSCE z wybranych przedmiotów na kierunkach objętych wsparciem oraz wdrożenie „Programu Standaryzowanego/Symulowanego Pacjenta”. Projekt zakończy się w styczniu 2022 roku.
[Przesłano przez: Bożena Langner]