Do zadań Ośrodka Efektów Edukacyjnych należy kompleksowa obsługa egzaminów testowych przeprowadzanych na Uczelni, w tym:
1. Przygotowanie dla wszystkich Wydziałów Uczelni materiałów egzaminacyjnych w wersji papierowej przez jednostki naukowo-dydaktyczne, w szczególności:
- przyjmowanie zgłoszeń egzaminów testowych,
- dokonywania analizy i oceny poprawności oraz konstrukcji pytań testowych,
- przygotowanie i wydruk kart egzaminacyjnych,
- wczytanie kart egzaminacyjnych,
2. Przeprowadzenia kompletnej analizy matematyczno-statystycznej wyników zaliczeń i egzaminów.
3. W oparciu o analizÄ™ matematyczno-statystycznÄ…:
- przeprowadzanie konsultacji w zakresie oceny skali trudności pytań testowych, b. obliczania mocy różnicującej danego testu, umożliwiającej klasyfikację osób zdających w odniesieniu do jego treści
- ustalania progów egzaminacyjnych
- przeprowadzanie oceny rzetelności testów
4. Prowadzenie szkoleń dla nauczycieli akademickich w zakresie przygotowywania i analizy egzaminów testowych.
5. Wykorzystując wyniki analizy statystycznej egzaminów tworzenie i rozwojem bazy pytań egzaminacyjnych.
6. Ewidencja zaliczeń i egzaminów na arkuszach testowych w poszczególnych jednostkach organizacyjnych Wydziałów Uczelni
7. Archiwizacja danych przez 3 lata;
8. Udział w przeprowadzeniu uczelnianego systemu egzaminów elektronicznych, w szczególności:
- w opracowaniu zasad funkcjonowania systemu
- koordynacji pracy nad stworzeniem i rozwojem bazy pytań egzaminacyjnych
- weryfikacja wyników egzaminów elektronicznych
- analiza parametrów jakościowych pytań egzaminacyjnych
9. Współpraca z władzami Dziekanatu i Rektoratu i jednostkami dydaktycznymi SUM w zakresie przygotowania i przeprowadzania egzaminów testowych
Działania realizowane przez Ośrodek Efektów Edukacyjnych mogą przyczynić się do zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia. Analiza wyników egzaminów umożliwią dostarczenie wielu istotnych informacji na temat odpowiednich kierunków działań w kierunku poprawy standardów i warunków kształcenia oraz sposobów nauczania.