Dwa projekty złożone przez Uczelnię tj. projekt: „Zintegrowane Programy Uczelni SUM 2” oraz „Zintegrowane Programy Uczelni na rzecz Rozwoju Regionalnego” zostały dofinansowane z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, w ramach ogłoszonych konkursów na „Zintegrowane Programy Uczelni – Ścieżka I” oraz na „Zintegrowane Programy Uczelni na rzecz Rozwoju Regionalnego.”
Projekt „Zintegrowane Programy Uczelni SUM 2”, otrzymał dofinasowanie w wysokości 10 121 258,43 zł, a drugi projekt pod tytułem „Zintegrowane Programy Uczelni na rzecz Rozwoju Regionalnego” otrzymał dofinasowanie na kwotę 5 575 451,70 zł.
Projekt „Zintegrowane Programy Uczelni SUM 2” zakłada realizację następujących celów:
- podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej w zakresie wyposażenia studentów kierunku Zarządzanie Ryzykiem Zdrowotnym na Wydziale Zdrowia Publicznego w Bytomiu w wiedzę i umiejętności praktyczne pozwalające na ocenę ryzyka zdrowotnego i programowanie profilaktyki zdrowotnej dla potrzeb społeczno-gospodarczych;
- modyfikację programów kształcenia w zakresie identyfikacji czynników ryzyka zdrowia w środowisku bytowania człowieka, w celu wyposażenia studentów w umiejętności pozwalające na opracowywanie skutecznych programów profilaktyki pierwotnej, w tym opracowanie baz danych epidemiologicznych dot. kraju, województw, miast i powiatów;
- utworzenie na Wydziale Zdrowia Publicznego w Bytomiu pracowni komputerowej wyposażonej w niezbędny sprzęt i specjalistyczne oprogramowanie służące analizie danych środowiskowych i zdrowotnych;
- organizację kursu dla studentów z zakresu autoprezentacji, zorganizowanie wizyt studyjnych dla studentek i studentów u potencjalnych pracodawców, podnoszenie kompetencji studentów w zakresie wdrażania zadań zapisanych w ustawie o Zdrowiu Publicznym i Narodowym Programie Zdrowia;
- organizację na Wydziale Lekarskim w Katowicach zajęć o tematyce: Symulator wirtualnej rzeczywistości Ratownictwo medyczne - TRIAGE oraz Symulator wirtualnej rzeczywistości narzędzia chirurgiczne - medycyna do wykorzystania w trakcie zajęć dla studentów;
- udział kadry dydaktycznej w kursach z zakresu: poszerzenia umiejętności obsługi programów statystycznych, baz danych, specjalistycznego oprogramowania, kursie z języka angielskiego (język specjalistyczny) oraz w kursie z autoprezentacji z zakresu informacji i komunikacji;
- organizację szkoleń przez Bibliotekę Główną SUM z zakresu zaawansowanych techniki wyszukiwania w bazach oraz metodami zarządzania danymi uzyskanymi z baz danych;
- wdrożenie Uniwersyteckiego Repozytorium Przypadków Medycznych;
- wdrożenie systemu obsługi wniosków naukowych, realizacji zamówień oraz kancelaryjnego obiegu dokumentów.
Projekt „Zintegrowane Programy Uczelni na rzecz Rozwoju Regionalnego” zakłada realizację następujących celów:
- symulację działań realizowanych w miejscu katastrofy związanej z przyjęciem śmigłowca LPR, dostarczenie oraz wykorzystanie narzędzi umożliwiających symulowanie działań realizowanych w pracowni chemicznej, dostarczenie i wykorzystanie narzędzi umożliwiających zapoznanie się ze strukturami anatomicznymi ludzkiego ciała;
- podniesienie kompetencji studentek i studentów pielęgniarstwa studia pierwszego stopnia III rok, oraz studentów/studentek drugiego stopnia I roku w zakresie sprawowania opieki nad pacjentem z założonym dostępem naczyniowym;
Ponadto projekt ten zakłada:
- wdrożenie elektronicznego portalu pracowniczego usprawniającego pracę działu HR poprzez zapewnienie dla 2480 pracowników dedykowanych funkcjonalności informatycznych ukierunkowanych na: informowanie, wymianę dokumentacji, korygowanie danych;
- wprowadzenie w Uczelni skutecznych rozwiązań w zakresie bezpiecznego zarządzania dostępem do pomieszczeń ze szczególnym uwzględnieniem laboratoriów, pomieszczeń aparaturowych, miejsc przetwarzania danych oraz pomieszczeń, w których znajdują się substancje chemiczne,
- wdrożenie w SUM narzędzi obiektywnej i przeprowadzanej w czasie rzeczywistym oceny odnoszącej się do jakości prowadzonych wykładów dydaktycznych oraz obsługi administracyjnej studenta.
Gratulujemy wszystkim Pracownikom Uczelni, którzy przygotowali projekt.
[Przesłano przez: Justyna Skolik]